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Pass e affini, saranno il futuro del gaming ?


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"E chi compra al d1"

"L'aspetto sul plus"

"Eh, basta attendere qualche mese e lo trovi usato a pochissimo..."

"Eh, ma lo giochi e lo rivendi subito, ci perdi al massimo 15€.

"Tanto a natale sta sui doppi saldi"

 

Ora magicamente tutti collezionisti del D1 :roll3: :roll3::roll3::roll3::roll3:

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Ragazzi se vogliamo bene a questo media finanziarlo non è di certo la cosa peggiore che possiamo fare...

 

E pagare regolarmente 10/13 euro al mese non è un modo di finanziare il media?

Non tutti spendono quanto spendi tu (o io, per quel che vale) nei videogiochi.

Il problema non è tanto la sostenibilità dell'industria in caso di affermazione del modello ad abbonamento (cosa che nessuno può sapere con certezza), ma l'insostenibilità dei giochi AAA nel mercato attuale

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E pagare regolarmente 10/13 euro al mese non è un modo di finanziare il media?

 

Il problema non è tanto la sostenibilità dell'industria, ma l'insostenibilità dei giochi AAA nel mercato attuale

 

Ok

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Ospite Utente cancellato 260
Imho non c'è nessun pericolo.

Chi dice che non vale la pena spendere 80 euro al D1 oggi, manco ieri spendeva le 70 euro canoniche.

 

Chi ha la possibilità spende e se ne sbatte il cacchio di aspettare o cercare vie alternative.

Tra l'altro io distinguerei un attimo la situazione degli indie e dei blockbuster.
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E pagare regolarmente 10/13 euro al mese non è un modo di finanziare il media?

Non tutti spendono quanto spendi tu (o io, per quel che vale) nei videogiochi.

Il problema non è tanto la sostenibilità dell'industria in caso di affermazione del modello ad abbonamento (cosa che nessuno può sapere con certezza), ma l'insostenibilità dei giochi AAA nel mercato attuale

Ti contraddici nella stessa frase :/ sostieni qualcosa con 13€ al mese pur sapendo che non è sostenibile?

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Ospite Utente cancellato 260
Ti contraddici nella stessa frase :/ sostieni qualcosa con 13€ al mese pur sapendo che non è sostenibile?
No, in realtà è un discorso che si è fatto più volte. Non si sta contraddicendo. Basta andare nell'altro topic...
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Mulan è uscito su Disney+ al prezzo di 22€ oltre all'abbonamento, esempio poco azzeccato. O magari ottimo esempio per capire cosa intendo

C'è da considerare anche il momento storico, i cinema in questo momento girano sotto del 80% confronto all'anno scorso. Magari mulan è uscito direttamente in streaming xchè i cinema sono quasi chiusi e incassi bassi.

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C'è da considerare il momento storico,

 

C'è da considerare anche il momento storico, i cinema in questo momento girano sotto del 80% confronto all'anno scorso. Magari mulan è uscito direttamente in streaming xchè i cinema sono quasi chiusi e incassi bassi.

Ma certamente. Però guardando alla tecnologia che si evolve e parlando di del media video ludico sono propenso a pensare che quando le infrastrutture lo consentiranno, non ci sarà necessità di hw fisico se non il pad.

 

Per i modelli di vendita che avranno successo vedremo.

 

Inviato dal mio ANE-LX1 utilizzando Tapatalk

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Ospite Utente cancellato 260
C'è da considerare il momento storico,

 

C'è da considerare anche il momento storico, i cinema in questo momento girano sotto del 80% confronto all'anno scorso. Magari mulan è uscito direttamente in streaming xchè i cinema sono quasi chiusi e incassi bassi.

È chiaro che Mulan sia uscito direttamente in DD a causa del COVID.

Il fatto che abbia raccolto 250 milioni di euro è però indicativo di due cose:

- la produzione ad altissimo budget continuerà per la più gran parte ad essere proposta inizialmente in distribuzione singola, escludendo quei titoli che servono a "tirare" l'abbonamento e previsti nei bilanci;

- sarà sempre possibile trovare gente disposta a pagare per fruirne in anticipo e possedere il prodotto.

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Ospite Utente cancellato 60
Imho non c'è nessun pericolo.

Chi dice che non vale la pena spendere 80 euro al D1 oggi, manco ieri spendeva le 70 euro canoniche.

 

Chi ha la possibilità spende e se ne sbatte il cacchio di aspettare o cercare vie alternative.

 

Per quanto riguarda me non è cosi, io ho sempre preso al day one i giochi che mi interessavano, idem le esclusive sony, ma vedere il gioco a 81 su amazon invece che 69.99, ti dirò, un impatto diverso me lo fa

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Ti contraddici nella stessa frase :/ sostieni qualcosa con 13€ al mese pur sapendo che non è sostenibile?

 

Ovviamente Sony e Nintendo, che sono le due competitor console che più erogano produzioni esclusive all’interno del proprio ecosistema console, ancora mettono un prezzo ai loro giochi perchè non capiscono un caxxo dalla vita

 

Ha ragione la terza competitor, quella che eroga meno della concorrenza, quella che qualitativamente fa peggio, quella che ha meno appeal, quella che vende meno, quella che può permettersi di bruciare miliardi per poi non combinare nulla, quella che trabocca di denaro a prescindere dai videogiochi, 12/13€ al mese bastano per tirare avanti :sisi: lo dicono anche quelli che giocano su PC :sisi: ovvero l’utenza che tira per il kulo i consolari da tutta la vita ma senza gli introiti dell’ecosistema console a 8K 320fps ci facevano girare solo Temple Run :sisi:

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Se mi giri il link all‘altra conversazione a cui fa riferimento Laika (basta anche almeno la pagina) vado a leggermela più che volentieri :sisi:

 

Più o meno da qua, ma non credo ci sia qualcosa di particolarmente illuminante 😁

 

https://gamesurvivors.it/Forum/index.php?threads/piccola-acquisizione-in-arrivo.1211/page-48#post-66712

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Per quanto riguarda me non è cosi, io ho sempre preso al day one i giochi che mi interessavano, idem le esclusive sony, ma vedere il gioco a 81 su amazon invece che 69.99, ti dirò, un impatto diverso me lo fa

 

In preorder , su amazon, venivano 59,99€. Euro più euro meno.

 

80€ e' fuori dal mondo , ma penso se ne accorgeranno

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No, in realtà è un discorso che si è fatto più volte. Non si sta contraddicendo. Basta andare nell'altro topic...

 

Hey, io finanzio il media spendendo 12/13€ al mese, ma il problema non è quello! Il problema è che produrre tripla AAA costa svariati milioni di € a chi li fa!

 

Non fa una piega guarda

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Ospite Utente cancellato 260
Hey, io finanzio il media spendendo 12/13€ al mese, ma il problema non è quello! Il problema è che produrre tripla AAA costa svariati milioni di € a chi li fa!

 

Non fa una piega guarda

Anto, non ripeterò per la cinquantesima volta lo stesso concetto, abbi pazienza ma si diventa pazzi. :asd:

 

Grappa ha linkato tutta la discussione in cui ci sono stati decine di interventi costruttivi.

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Condivido con voi un articolo dalle prime pagine del Financial Times.

 

Is it game over for the console?

 

 

Subscription model entices tech firms to spend big money on cloud gaming platforms

 

 

 

The smartphone killed off the camera, streaming services killed the video store and cloud gaming now threatens the existence of the video game console. The ability to play games across multiple devices such as smartphones, tablets and TVs through a subscription model is catching the attention of tech groups. Just this week, Microsoft spent $7.5bn to buy creative content studio ZeniMax, while Amazon announced the launch of streaming games service Luna — its answer to Xbox Game Pass and Google Stadia. Sony released its PlayStation 2 in 2000 and sold a record 155m consoles. The PS4, which it released in 2013, still managed to sell more than 110m units. The Xbox One launched in the same year has sold around 50m units, according to Mirabaud Securities. However, these numbers are all dwarfed by smartphone sales. In the past three quarters alone, the three largest handset makers have sold more than 140m units each.

 

 

Converting some of that audience to gaming subscribers is what companies are prepared to pay huge sums for. The gaming industry, Microsoft says, is moving from a “device-centric era to a player-centric era powered by new technology”. But domination of the rapidly growing market is up for grabs. None of America’s four biggest companies — Apple, Microsoft, Amazon and Google — would call gaming their primary business, yet all are involved and it’s one of the only areas where they compete directly. Total gaming revenue, including consoles and mobile gaming, is expected to surpass $160bn this year, according to research group Pelham Smithers. That’s eight times as much as global recorded music revenues and 1.5 times all film revenue including for cinemas, home watching, mobile and streaming. “Fifteen years ago, you had about 200m gamers in the world and today you’ve got about 2.7bn,” said Neil Campling, tech analyst at Mirabaud Securities. “It's become the biggest form of media.

 

https%3A%2F%2Fd6c748xw2pzm8.cloudfront.net%2Fprod%2Ff8e94920-ff31-11ea-97c7-4dacc68f2296-standard.png?dpr=1&fit=scale-down&quality=highest&source=next&width=700

 

 

 

 

Most of the 2.6bn gamers are unlikely to self-identify as such, as the vast majority are just killing time on smartphone games downloaded for free. However, these games still generate big enough business that Apple, which does not even create games, is among the top gaming companies in the world by revenue. “Seventy-two per cent of their App Store revenues are coming from gaming — that tells you exactly where people are spending their time,” Mr Campling said. To understand the market, said Sarah Hindlian-Bowler, head of software research at Macquarie, online gaming venues need to be understood more like social media platforms. “It’s where kids are communicating, where they socialise.” Mr Campling estimates nearly one-third of all YouTube content is gaming related, with more than 200m people watching gaming content on the platform each day. PewDiePie, a Swedish gamer on YouTube, has 106m subscribers — three times that of Justin Bieber — and his videos have received more than 26bn views. For now, the console market is still the big driver of revenue per user. “The console remains of central importance in driving service adoption including cloud gaming offers. Consoles will remain relevant for the foreseeable future, but I predict that cloud services will start to disrupt hardware sales more progressively in the [next] five-to-ten years,” said Piers Harding-Rolls at Ampere Analysis. PlayStation chief executive Jim Ryan said the $300-$500 spent on a console pales in comparison to how much users spend over the lifespan of the device. “On average it's well over $1,000 over the life of the [console] purchase,” he said.

 

https%3A%2F%2Fd6c748xw2pzm8.cloudfront.net%2Fprod%2Fcd247d30-ff3d-11ea-88d7-892ccaac9141-standard.png?dpr=1&fit=scale-down&quality=highest&source=next&width=700

 

 

 

 

The upshot is that consoles are likely to become much less dominant this decade, giving way to battles to win subscribers for streaming services. The barriers to entry, meanwhile, could limit market access to all but the biggest operators behind global cloud infrastructure and mobile phone operating systems. For the creative studios able to create hit games, the much bigger market means the rewards have never been greater. Games like Minecraft have shipped more than 200m copies, more than the biggest game of the 1990s, Tetris, and five times that of Pac-Man in the 1980s. “The numbers being put up now are bigger than anything we’ve seen before both in value terms and copies,” said Pelham Smithers, owner of Pelham Smithers Associates. “The video game market in the 1980s consisted of the US, Japan, France and the UK, whereas it is now a global business with China as the biggest market.”

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Concetto o meno da decenni a oggi ogni videogioco ha avuto un prezzo di listino, un prezzo che milioni e milioni di persone hanno pagato e come possiamo vedere il media ha continuato ad andare avanti investendo sempre di più ed avanzando tecnologicamente e qualitativamente sempre di più, giusto?

 

Da questa generazione si ritiene che passare da 40/50/60/70€ cadauno a 12/13€ al mese per 150 non comporti nessun tipo di effetto collaterale/cambiamento, giusto?

 

Ne prendo atto (e rido per non piangere)

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Qui invece un articolo di 2 settimane fa, sempre dal Financial Times

 

 

Sony gears up for ultimate round of gaming wars with Microsoft

Japanese group unveils PlayStation 5 console ahead of fight over next generation technology

 

 

Sony’s head of games has admitted that the Japanese group’s new console may be its last, as it unveiled the pricing of its PlayStation 5 in anticipation of a fight with rival Microsoft over next generation technology. Sony will sell the PS5 with the same $499 price tag as Microsoft’s upcoming Xbox Series X, intensifying focus on the rivals’ line-ups of exclusive games as they battle for dominance in an evolving entertainment industry where millions remain housebound due to Covid-19. While the console makers have previously fought on comparisons of hardware, analysts said competition between Sony and Microsoft’s new machines will be defined by their investments in in-house games production. For Sony, more than Microsoft, the outcome of this fight will be critical. Its gaming division is its biggest revenue driver and its importance will rise as the global pandemic and tensions between the US and China cast a shadow over other units, such as those that sell the image sensors used in Apple’s iPhones. The company expects its gaming business to generate 30 per cent of its revenue and nearly 40 per cent of its operating profits for the fiscal year to March 2021. Sony and Microsoft’s upcoming consoles represent the fourth time they have competed head-to-head in this space, with both throwing massive resources at capturing a critical segment of the global games market estimated by Newzoo to be worth about $45bn. But asked by the Financial Times whether there would be a PlayStation 6, Jim Ryan, chief executive of Sony Interactive Entertainment said on Wednesday: “The truth is, I don’t know and nobody does know.”

 

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“Seven years ago everybody was saying ‘PS4 is going to be the last one, it’s all going to be tablets and mobile phones’, and [more recently] it’s been ‘everything will be in the cloud’, so nobody knows,” he added. Some analysts have predicted that this could be the last round of the console wars as games streaming and digital downloads push content across different devices and the technology evolves away from a large box sitting under a TV. One of the main launch titles for the PS5 — Devil May Cry 5 — will only be available digitally. “We do think the PS5 will be the last console. Games will likely be played entirely online for PS6,” said Kota Ezawa, an analyst at Citigroup. In a 45-minute online promotion on Wednesday that showcased new titles such as Spider-Man: Miles Morales and Resident Evil 9, Sony revealed that it would launch two versions of its new PlayStation. The main edition — which includes a disc drive — and a version that only plays digitally downloaded games for $399. Both will go on sale on November 12 in Sony’s core markets including the US and Japan, and on November 19 in the rest of the world.

 

The long-anticipated price announcement from Sony came a week after Microsoft disclosed that its Xbox Series X will be priced at $499 while its less powerful, smaller Xbox Series S console will go on sale for $299 on November 10. Minami Munakata, an analyst at Goldman Sachs, said that the disc-free version of the PS5 would support an industry acceleration towards digital-only games sales. “I expect digital sales will increase in the future because of this lower-priced model launching,” said Ms Munakata. She believes the ratio of digital games sales compared to disc-based sales would likely rise from around 51 per cent now to 80 per cent in five years’ time.

 

The timing of the launches sets up Sony and Microsoft for an end of year showdown against a backdrop of Covid-19, which has forced profound behavioural changes on households globally and boosted the games industry as people have immersed themselves in home entertainment. The pandemic, along with long lockdowns in many countries, has dramatically accelerated a number of trends in gaming, said analysts, including the overlap between games, social media and other entertainment. As travel and social restrictions have crushed live performances, some artists have experimented with virtual concerts within games like Fortnite, drawing massive global audiences. Still, analysts expect that the impending Microsoft-Sony showdown will have many elements of the traditional console war, with an emphasis on games that are exclusive to each machine, as well as the range of titles available at launch and during December’s critical festive season. On Wednesday, Sony showcased a series of games generated by its own studios — production units that it has acquired or developed in-house in an attempt to get an edge over Microsoft. Its US rival has in recent years made a flurry of studio acquisitions to bolster its own line-up. David Gibson, an analyst at Astris Advisory in Tokyo, said the pricing of Sony's hardware was as expected and the line-up of launch titles from its in-house studios was strong. “Spiderman will beat Master Chief easily,” said Mr Gibson, referring to Sony's main launch title's chances against Microsoft's flagship series, Halo. Back in 2013, Sony priced its PS4 at a $100 discount to Microsoft’s rival Xbox One, setting off one of its most successful launches with sales of the console having now surpassed 112m units.

 

 

But much has changed in recent years. Outside their rivalry on consoles, Sony and Microsoft have become important partners in cloud technology. The monetisation of console games has also shifted from a one-time purchase towards a service model, whereby a single title can generate years of revenues from the purchase of added content. Of the 113m monthly active users on the PlayStation network, 45m are paying subscribers on its Plus programme and 2.2m people stream games through its Now membership on PCs and the PS4. Citigroup’s Mr Ezawa said Sony faces the challenge of seamlessly integrating its subscription services to compete not only with Microsoft but the likes of Amazon, Netflix and Apple. “The PS5 will determine whether Sony becomes one of the top global players in the subscription business. In that sense, the success of the PS5 will be even more critical for Sony than PS4,” he added.

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Ospite Scorpion

Concetto o meno da decenni a oggi ogni videogioco ha avuto un prezzo di listino, un prezzo che milioni e milioni di persone hanno pagato e come possiamo vedere il media ha continuato ad andare avanti investendo sempre di più ed avanzando tecnologicamente e qualitativamente sempre di più, giusto?

 

Da questa generazione si ritiene che passare da 40/50/60/70€ cadauno a 12/13€ al mese per 150 non comporti nessun tipo di effetto collaterale/cambiamento, giusto?

 

Ne prendo atto (e rido per non piangere)

Il pass esiste da più o meno metà della scorsa gen,i tripla A sono usciti comunque :look:

 

Il punto focale della questione sta nel fatto che MS (ma non solo) con le sue acquisizioni rischia di erodere la library multipiatta di Sony.

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Il pass esiste da più o meno metà della scorsa gen,i tripla A sono usciti comunque :look:

 

ea ha praticamente smesso di fare giochi single player (tranne Jedi che ha venduto pure bene e guarda un po’ era fuori dal pass).

MS negli ultimi anni.... bha tanto non volete vederlo.

 

Gli altri continuano a fare AAA :sisi:

La paura è appunto che un domani tutti abbraccino questo sistema.

 

(su mobile sono spariti....)

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